Regulamin Sklepu
§ 1. Definicje Regulaminu
Sklep internetowy platforma internetowa, sklep internetowy dostępny pod adresem www.darcet.pl
Właścicielem, którego jest Dariusz Kozubek prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą PHU
Darcet Dariusz Kozubek wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Nr 28261/08/U wydanej przez Prezydenta Miasta Kielce, NIP 6572173816, REGON 291182461
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb
zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą PHU Darcet Dariusz
Kozubek wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej
przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6572173816, REGON 291182461.
Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem platformy www.darcet.pl
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.darcet.pl
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z
wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin Sklepu - obejmuje treść niniejszego dokumentu wraz ze wszystkimi późniejszymi zmianami.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków
Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty
do zakupu z możliwością ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem, a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 2. Kontakt ze Sklepem :
Adres Sprzedawcy: Radlin 56a 26-008 Górno
Adres e-mail Sprzedawcy: darcet@darcet.pl
Numer telefonu Sprzedawcy: 519 100 724; 516 809 391
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: mBank 56 1140 2004 0000 3802 5757 4606
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych powyżej.
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 8:00 – 17:00
§ 3. Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
• urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
• aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
• włączona obsługa plików cookies.
§ 4. Informacje ogólne
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za
zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłami natury, niedozwolonym
działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest
albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami z punktu 4. Regulaminu albo przez podanie
niezbędnych danych osobowych adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
Ceny widoczne w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 5. Zakładanie Konta w Sklepie
Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
• imię nazwisko
• adres do korespondencji
• nr telefonu
• adres e-mail
Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu
jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy w
szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres: Radlin 56a 26-008 Górno.
§ 6. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
• zalogować się do Sklepu (opcjonalnie)
• wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny)
• zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
• jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji
• wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia
• adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu
• wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu)
• wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia
• kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
• potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail
• wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności,
• opłacić zamówienie w terminie 7 dni kalendarzowych, poczynając od daty złożenia
zamówienia, w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
§ 7. Metody dostawy oraz płatności
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
• przesyłka pocztowa
• przesyłka pocztowa płatność przy odbiorze
• przesyłka kurierska
• przesyłka kurierska płatność przy odbiorze
• paczkomat
• paczkomat za płatność przy odbiorze w aplikacji
• odbiór osobisty dostępny pod adresem: Radlin 56a 26-008 Górno
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
• płatność przy odbiorze
• płatność za pobraniem
• płatność przelewem na konto Sprzedawcy
• płatności elektroniczne
• płatność kartą płatniczą.
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327
Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068
§ 8. Zawarcie umowy sprzedaży
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z punktem 5.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do
realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail
na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co
najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz
potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej
wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności
kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od
dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
Płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
Płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki- Klient obowiązany jest dokonać płatności
przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez
Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania
dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
Termin dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób, w przypadku wyboru przez
Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie
gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu
do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
Dostawa Produktów odbywa się na terenie Polski.
§ 9. Informacja o sposobie wydania Eparagonu
Eparagon - jest to dokument fiskalny w postaci elektronicznej, którego zakres reguluje
Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie Ministra
Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenia MPiT w sprawie kryteriów i
warunków technicznych, którym muszą odpowiadać́ kasy rejestrujące.
Warunkiem wydania eparagonu jest wyrażenie przez Klienta zgody. Klient wyraża zgodę na
wydanie eparagonu, jak i na sposób jego wydania, akceptując regulamin sklepu.
Sprzedawca wydaje Eparagon Klientowi za pośrednictwem systemu i repozytorium elektronicznych paragonów fiskalnych eparagony.pl (Spark).
Wydanie eparagonu następuje poprzez i w momencie skutecznego zapisu dokumentu w
repozytorium dokumentów systemu eparagony.pl, do którego czytelnego widoku Klient
uzyskuje dostęp za pośrednictwem unikatowego hiperłącza przekazanego przez Sprzedawcę na podany w zamówieniu adres e-mail Klienta.
W przypadku problemów z dostępem do czytelnego widoku dokumentu Klient powinien
sprawdzić folder SPAM oraz skontaktować się niezwłocznie ze Sprzedawcą.
Sprzedawca może dodatkowo wysłać jednorazowe powiadomienie do Klienta na podany
przez niego w zamówieniu numer telefonu w celu poinformowania go o fakcie wystawienia i wydania eparagonu.
§ 10. Prawo odstąpienia od umowy (zwrot produktu)
Konsument może w terminie 90 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do sklepu.
Konsument powinien odesłać Produkt nie noszący śladów użytkowania z
kompletem metek wraz z załączonym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy na adres PHU DARCET RADLIN 56A, 26-008 GÓRNO
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
Umowy, wszystkie otrzymane od niego wpłaty, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Klienta, z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały
przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie, nie
później niż 90 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin
zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 90 dni.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztu odesłania Towaru do e-sklepu.
W przypadku zwrotu towaru przez nabywcę podstawą wystawienia faktury korygującej jest
otrzymanie przez sprzedawcę towaru, które jest równoznaczne z uzgodnieniem warunków korekty.
§ 11. Reklamacja i gwarancja
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty. Jeśli zakupiony produkt ma wadę, Użytkownik
będący Konsumentem może złożyć reklamację na podstawie kodeksu cywilnego (art. 556 i nast.
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z
późniejszymi zmianami). Roszczenie może być złożone na podstawie rękojmi za wady.
Konsumenci mają prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany, obniżenia ceny lub zwrotu produktu
w przypadku ich wadliwości. Prawa te odnoszą się do wad, które pojawiły się w okresie 2 lat od
dnia dostarczenia produktu (-ów). Nie jest konieczne przedstawianie paragonu.
W wyżej wymienionym terminie Konsument może, zamiast zaproponowanego przez nas usunięcia
wady, żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (jeśli jest dostępna) albo zamiast wymiany rzeczy,
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową w sposób wybrany
przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez nas. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie
adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego,
udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej
wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w niniejszym Regulaminie.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą pocztową, Klient otrzyma zwrot
poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru do e-sklepu.
W przypadku reklamacji i decyzji sprzedawcy o zwrocie środków za zakupiony towar wystawienie
faktury korygującej uznaje się za uzgodnienie warunków korekty.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php .,
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r.
poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148
z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13. Dane osobowe w Sklepie internetowym
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego
jest Sprzedawca. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego są:
a) W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką
pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b) W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta,
wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych
osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych
osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 14. Postanowienia końcowe
a) Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
b) Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to
jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
c) W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawachkonsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
d) Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .